søndag den 30. oktober 2011

Lydighedsafslutning - Alfa min stjernetøs!

Lydighedsafslutning i DSSK i dag. I 3 uger har vi ikke været til træning, fordi jeg har været syg, på agility-kursus og så kom tøserne i løbetid. Så jeg mødte op med to højløbske damer, der ikke har trænet i 4 uger. Umiddelbart lyder det som vejen til katastofe, men det blev det ikke :o)
Sydney skulle for sidste gang op i LP2, efter nytår hedder det LP3, og det var da også rutine, der bar hende igennem. Hun kan alle øvelser, pånær næseprøven - og derfor bommede hun kun næseprøven, og missede ellers kun 3p. i alle de andre øvelser tilsammen. Hun fik max. i fællesdæk, spring, apportering, fremsending (!), stillingsskift og indkald. Og i fri ved fod fik hun 18 og 19 i stå/sid under gang. Jeg var meget tilfreds med den flotte 1.præmie vi fik med 195 points. Det var et meget stærkt felt i LP2, rigtig mange høje points og flotte præstationer, så Sydney endte som 4. eller 5.bedste i klassen.
Alfa plejer jo at bomme sine prøver og særligt i løbetid, så jeg var ret rolig, for forventningerne var ikke høje på forhånd. Desuden har vi kun trænet agility i 2 måneder, så...
Men men, hun overstrålede simpelthen hele klasse 3, og vandt den med 273,5 p. ud af 280. Mange øvelser til max.: Fællesdæk, fællessit, venstre-apport, springapport, indkald med stå, fremsending (!) og helhedsindtryk. I fri ved fod fik hun 19, i stillingsskift 28,5, i stå/sit/dæk under gang 19 og i næseprøven 27. Jeg er simpelthen SÅ stolt af hende. Hun var arbejdsivrig, helt fokuseret, gøede selvfølgelig, men det forstyrrede hende ikke, og hendes følge var bare perfekt.
Det er jo lidt vemodigt, at når vi endelig vinder klasse 3, selv over vores garvede træner, så stopper vi til LP-træning...! Jeg forstår godt, at det for nogle ikke giver meget mening, men det gør det stadig for mig. Alfa kan sagtens gå mere til lydighedsprøver, og vi kan se, om den sag har ænderet sig, men pause fra det, tror jeg vil gavne hendes glæde for LP. Se bare i dag: Ingen LP-træning i 4 uger - kæmpe 1.præmie og vinder af klassen. Hun kan øvelserne, men keder sig hurtigt, så LP skal være noget vi kun gør sjældent, så hun har gejsten for det, når det gælder.

En kæmpe tak for dejlig LP-træning af Alfa til Hanne, vores træner. Heldigvis har jeg Sydney, der forsætter i klasse 3 i Albertslund hos Hanne. Og Alfa i VAS til agility. Glæder mig allerede til træningen starter op i det nye år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar